სამოდელო გაკვეთილის გეგმა
გაკვეთილის ტიპი: (ინტეგრირებული)
გაკვეთილის თემა: საკოორდინატო ბადე
გაკვეთილის მიზანი:
Ø
საკოორდინატო ბადის გამოყენებით გაეცნობიან კოორდინატებს;
Ø გამოიყენებენ ციფრულ საშუალებებს მათემატიკური ობიექტების გაოსახვისას
ტექსტურ
რედაქტორში ცხრილის სახით ააგებენ
საკოორდინატო ბადეს, განუვითარდებათ კომპიუტერთან ურთიერთობის უნარ-ჩვევები.
Ø შეძლებენ ორიენტირებას ბადით დაფარულ არეზე პროგრამა Word-ში კოორდინატების (სიმბოლოთა წყვილის) გამოყენებით აღწერენ საგნის მდებარეობას და პირიქით კოორდინატების საშუალებით შეძლებენ ობიექტის მარშუტის დადგენას, განუვითარდებათ საკოორდინატო ბადის გამოყენებისა და ორიენტირების უნარ-ჩვევები.
Ø დაუკავშირებენ ამხერხს რეალურ ვითარებას (მაგალითად, კინოთეატრი, გემების ჩაძირობანა, ჭადრაკის დაფა, რუკაზე ობიექტის მოძებნა)განუვითრდებათ შეძენილი ცოდნის პრაქტიკაში დაკავშირების უნარი.
N
|
აქტივობის აღწერა
|
გამოყენებული
მეთოდი/მეთოდები
|
კლასის ორგანიზების
ფორმა/ფორმები
|
სასწავლო რესურსები
|
დრო (წთ)
|
1
|
საორგანიზაციო ნაწილი: მოსწავლეთა დასწრების აღრიცხვა
|
ინდივიდუალური
|
ჟურნალი
|
2 წთ
|
|
2
|
ყურადღებას გავამახვილებ რიცხვით
სხივზე ვსვავ
კითხვებს:
რას ეწოდება რიცხვითი სხივი?
რა
არის კოორდინატი?
რიცხვით
სხივზე გამოსახავე კოორდინატებს
|
კითხვა-პასუხი
|
ინდივიდუალური
|
დაფა
|
3წთ
|
3
|
მოსწავლეების განწყობა დაგეგმილ თემაზე სამუშაოდ
ამოცანა; მეგობარმა რომელიც ქალაქში ცხოვრობს დაგპატიჟათ კინო-თეატრში
და გამოგიგზავნათ ბილეთი ბილეთზე წერია მე-4 რიგი მე-5 ადგილი
როგორ მოვძებნოთ ჩვენი ადგილი კინოთატრში?
|
სიტუაციური
ამოცანა
|
ინდივიდუალური
|
2წთ
|
|
4
|
ახალი მასალის ახსნა
საკოორდინატო ბადის გაცნობა
|
მინი ლექცია სლაიდოუშს გამოყენებით
|
მთელ კლასთან
|
კომპიუტერი
პროექტორი
|
5წთ
|
5
|
თამაში PowerPoint-ში
საკოორდინატო ბადეზე მოტავსებულია გემები მოსწავლეებმა უნდა დაასახელონ კოორდინატთა
წყვილები და გამოიცნონ სად არინ დამალული
მოწინააღმდეგის მიერ განლაგებული გემები.
|
სლაიშოუს სახით
|
მთელ კლასთან
|
/www.blogger.com/blogger.g?blogID=6153118073075440822#editor/target=page;pageID=7450576916806610511;onPublishedMenu=pages;onClosedMenu=pages;postNum=2;src=link
|
3წთ
|
6
|
ააგონ ტექსტურ
რედაქტორში ცხრილის სახით საკოორდინატო ბადე ანბანის ასოებით და ციფრებით.
|
პრაქტიკული სამუშაო
|
წყვილებში
|
კომპიუტერი
|
5წთ
|
7
|
პროგრამა Google maps-იდან
გადმოტანილი სურათის მიხედვით განვსაზღვრონ ობიექტის მდებარეობა
|
პრაქტიკული სამუშაო
|
წყვილებში
|
კომპიუტერი
|
8წთ
|
8
|
ცხრილის სახით შექმნილ საკოორდინატო ბადეზე კოორდინატების საშუალებით ააგონ
წერტილები
|
პრაქტიკული სამუშაო
|
წყვილებში
|
კომპიუტერი
|
5წთ
|
დავასახელოთ
მაგალითები, სადაც უნდა ვიპოვოთ (ობიექტი) ორი
ციფრიით (ზემოდან
და გვერდიდან). რელურ ცხოვრებაში სად შეიძლება
გამოვიყენოთ და რაში დაგვეხმარება.
|
კითხვა- პასუხი
ჭადრაკის დაფა
|
ინდივიდუალური
|
7წთ
|
||
შეჯამება
რა დაამახსოვრდათ დღევანდელი გაკვეთილიდან , შეაფასონ საკუთარი მონაწილეობა გაკვეთილის პროცესში, რომელი აქტივობა უფრო საინტერესო
აღმოჩნდა მათთვის
|
კითხვა-პასუხი
|
მთელ კლასთან
|
2წთ
|
||
9
|
მოსწავლეების შეფასება
|
განმსაზღვრელი
განმავითარებელი
|
ინდივიდულარი
|
2წთ
|
|
10
|
საშინაო დავალება
შეადგინონ საცხოვრებელი ადგილის
გეგმა და დაიტანონ საკოორდინატო ბადეზე
|
1წთ
|
გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი შედეგები:
ის.ტექ. V.3 მოსწავლეს შეუძლია
სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალების
შერჩევა და გამოყენება ციფრული მასალის შექმნისას
იყენებს ციფრულ საშუალებებს ცნებების, ობიექტებისა
და პროცესების გამოსახვისას ციფრული მასალის გამოყენებით;შეუძლია შექმნას
სხვადსხვა პროცესის იმიტაცია შესაბამისი ციფრული საშუალებებით; მათემატიკური
ობიეტების გამოსახვა და მათი რედაქტირება სხვდასხვა პროგრამაში (მაგ; გრაფიკული და
ტექსტური რედაქტორები)
მათ.V.10. მოსწავლეს შეუძლია ორიენტირება ბადით დაფარულ არეზე ·კოორდინატების (სიმბოლოთა წყვილის) გამოყენებით აღწერს მდებარეობას და იყენებს ამ ხერხს რეალურ ვითარებაში (მაგალითად, კინოთეატრი, გემების ჩაძირობანა, ჭადრაკის დაფა, რუკაზე ობიექტის მოძებნა);
შეფასება:
კრიტერუმები
|
1-3 ქულა
|
4-5 ქულა
|
6-7 ქულა
|
8-10 ქულა
|
|
კითხვა პასუხი
|
ვერ პასუხობს
|
ნაწილობრივ პასუხობს
|
ზოგჯერ პასუხობს
|
შეუძლია პასუხის გაცემა
|
|
წყვილებში
მუშაობა
|
პასიურია
|
ზოგადად მუშაობს
|
შეუძლია კომპიტერთან მუშაობა
|
აქტიურად მუშაობს
|
|
საკოორდინატო ბადის აგება ცხრილის საშუალებით |
იცნობს
ინსტრუმენტს მაგრამ დახმარების გარეშე ვერ აგებს ცხრილს ვერ ნომრავს სვეტებს (ასო) და სტრიქონებს (ციფრი)
ინსტრუქციის მიხედვით |
სწორად
იყენებს შესაბამის ინსტრუმენტს აგებს ცრილს, მაგრამ უმეტსწილად სჭირდება
დახმარება ნომრავს სვეტებს (ასო) და
სტრიქონებს (ციფრი) ინსტრუქციის მიხედვით |
სწორად
იყენებს შესაბამის ინსტრუმენტს, აგებს ცხრილს მაგრამ სჭირდება ნაწილობრივ
დახმარება ნომრავს სვეტებს (ასო) და სტრიქონებს (ციფრი) ინსტრუქციის მიხედვით |
სწორად
იყენებს შესაბამის ინსტრუმენტს აგებს
ცხრილს ნომრავს სვეტებს (ასო) და სტრიქონებს (ციფრი) ინსტრუქციის მიხედვით |
|
ბადით დაფარულ არეზე ორიენტირება პროგრამა Word-ში კოორდინატების (სიმბოლოთა წყვილის) გამოყენებით საგნის მდებარეობის აღწერა |
ორიენტირებს
ბადით დაფარულ
არეზე თუმცა ვერ განასაზღვრავს კოორდინატებით, ობიექტის მდებარეობას
|
ორიენტირებს
ბადით დაფარულ
არეზე თუმცა უმეტსწილად არასწორად განსაზღვრავს
კოორდინატებით, ობიექტის მდებარეობას
|
ორიენტირებს
ბადით დაფარულ
არეზე თუმცა ხარვეზებით განასაზღვრავს კოორდინატებით, ობიექტის მდებარეობას
|
ორიენტირებს ბადით დაფარულ არეზე ანასაზღვრავს კოორდინატებით, ობიექტის მდებარეობას |
|
სინთეზის გაკეთება და პრაქტიკულად გამოყენება
|
საერთოდ ვერ აკეთებს სინთეზს და
ვერ იყენებს პრაქტიკულად
|
ნაწილობრივ აკეთებს სინთეზს და
იყენებს პრაქტიკულად
|
ზოგჯერ აკეთებს სინთეზს და იყენებს პრაქტიკულად
|
აკეთებს სინთეზს და იყენებს
პრაქტიკულად
|
|
გაკვეთილის ტიპი: (ინტეგრირებული)
გაკვეთილის თემა: თბილი და ცივი ფერები.
გაკვეთილის მიზანი:
Ø მოსწავლეები
გამოყოფენ თბილ და ცივ ფერებს, იმსჯელებენ მათ თვისებებზე
Ø კომპიუტერის
საშუალებით პროგრამა Paint-ში გეომეტრიული
ფიგურებით , თბილი და ცივი ფერების გამოყენებით შექმნიან ნამუშევარს
,,ყვავილების თაიგული ლარნაკში“.
Ø განუვითარდებათ ციფრული საშუალების ადეკვატურად შერჩევის
, ფერების აღქმისა და მიზანმიმართულად გამოყენების უნარი.
N
|
აქტივობის აღწერა
|
გამოყენებული
მეთოდი/მეთოდები
|
კლასის ორგანიზების
ფორმა/ფორმები
|
სასწავლო რესურსები
|
დრო (წთ)
|
1
|
საორგანიზაციო ნაწილი: მოსწავლეთა დასწრების აღრიცხვა
|
ინდივიდუალური
|
ჟურნალი
|
2 წთ
|
|
2
|
წინარე
ცოდნის გააქტიურება
ყურადღებას
გავამახვილებ ფერებზე
და ვსვამ კითხვებს:
გავიხსენოთ რომელია
ძირითადი ფერები?
შედგენილი ფერები?
კონტრასტული ფერები?
აქრომატული ფერები?
რით განსხვავდებიან ისინი ერთმანეთისგან და რა ემოციას იწვევენ
თქვენში?
|
კითხვა-პასუხი
|
ინდივიდუალური
|
5წთ
|
|
3
|
გამოწვევა
მოსწავლეებს ვთავაზობ სახალისო აქტივობას.
ჩვენ ყინულის სამეფოში მოვხვდით და გვინდა სამეფო
მზიანი, თბილ ქვეყნად გადავაქციოთ.
ამისათვის კი ფერები უნდა გამოვიყენოთ:
ყინულის სამეფო რა ფერი იქნებოდა? რას დავამატებდით და რა ფერებს გამოვიყენებდით?
|
პრაქტიკული
სამუშაო
|
ინდივიდუალური
|
5წთ
|
|
4
|
ახალი მასალის
გადაცემა:
თბილი და ცივი ფერების გამოყენებით შესრულებული ნახატების ჩვენება. ფერების წრეზე” თბილი და ცივი ფერების გარჩევა.
|
მინი ლექცია სლაიდშოუს გამოყენებით
|
მთელ კლასთან
|
კომპიუტერი
პროექტორი
|
6წთ
|
5
|
განმტკიცება
წელიწადის
დროების მიხედვით ( გაზაფუხილი, ზაფხული, შემოდგომა,ზამთარი) სურათები ჩასვან word-ის
პროგრამაში და თითეული სურათის დაბლა ცხრილის სახით გამოსახონ თუ რომელი ფერები სჭარბობს წელიწადის თითეულ დროში? (ცივი თუ თბილი)
|
პრაქტიკული სამუშაო
|
წყვილებში
|
კომპიუტერი
|
8წთ
|
6
|
პროგრამა PAINT
-ში ფიგურებით
ააწყონ და გააფერადონ ,,ყვავილების თაიგული ლარნაკში“ და
ჩაასხან ფერები
|
პრაქტიკული სამუშაო
|
წყვილებში
|
კომპიუტერი
|
8წთ
|
7
|
შეჯამება
წარმოადგინონ თავიანთი ნამუშევრები, ისაუბრონ თუ რომელი ფერი უფრო სჭარბობს
მათ ნამუშევარში, რა ემოციას გადმოსცემს ( სახალისოა, მოსაწყენი) რა ემოციას
იწვევ თბილი ფერები ? ცივი ფერები? რატომ
აირჩიეს ეს ფერები, რომელი უფრო მოსწონთ და რატომ?
|
პრეზენტაცია
|
ინდივიდუალური
|
კომპიუტერი
|
7წთ
|
შეჯამება/შეფასება
რა
დაამახსოვრდათ დღევანდელი გაკვეთილიდან , რომელი აქტივობა უფრო საინტერესო
აღმოჩნდა მათთვის
|
მთელი კლასი
|
2 წთ
|
|||
9
|
მოსწავლეების შეფასება
|
ინდივიდუალური
|
2წთ
|
||
გაკვეთილის ბოლოს
მისაღწევი შედეგები:
ს.გ.VI.2
მოსწავლეს შეუძლია მიზანმიმართულად
აირჩიოს და შემოქმედებითად გამოიყენოს
სხვადასხვა მასალა, ტექნიკა და
პროცედურა ნამუშევრის შექმნისას.
• კომპიუტერის საშუალებით ქმნის მარტივ კომპოზიციებს;
ს.გ.VI.1 მოსწავლეს შეუძლია
მიზანმიმართულად გამოიყენოს სახვითი
ხელოვნების ელემენტები და
პრინციპები ნამუშევრის შექმნისას.
• იყენებს ფერთა გრადაციას;
• იყენებს კონტრასტულ და მონათესავე ფერებს;
ის ტექნ. VI.1. მოსწავლეს შეუძლია
სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალების
შერჩევა და გამოყენება ციფრული
მასალის შექმნისას.
• აფასებს ციფრული საშუალებების
შესაძლებლობებს
და ადეკვატურად შეარჩევს ციფრულ საშუალებებს ცნებების, ობიექტების და პროცესების გამოსახვისას;
შეფასება
კრიტერიუმები
|
1-3 ქულა
|
4-5 ქულა
|
6-7 ქულა
|
8-10 ქულა
|
განასხვავებს თბილ და ცივ ფერებს აცნობიერებს მათ
თვისებებს
|
პროგრამა PPaint-ში გეომეტრიული ფიგურებით ნახატის შესაქმნელად იყენებს შესაბამის ინსტრუმენტებს.
|
ფერთა შეთანხმებით გამოხატავს საკუთარ ემოციას და შთაბეჭდილებას
|
ნამუშევარში ჩანს შემოქმედებითი მიდგომა და ორიგინალურობა
|
|
გაკვეთილის თემა:დოკუმენტის შენახვა სხვადასხვა ფორმატით
გაკვეთილის მიზანი : მოსწავლემ გააცნობიეროს ციფრული
მასალის შენახვისას სხვადასხვა ვერსიისა და ფორმატის არსებობის საჭიროება და აუცილებლობა
.
N
|
აქტივობის აღწერა
|
გამოყენებული
მეთოდი/მეთოდები
|
კლასის ორგანიზების
ფორმა/ფორმები
|
სასწავლო რესურსები
|
დრო (წთ)
|
1
|
საორგანიზაციო საკითხები
|
2 წთ
|
|||
2
|
წინარე ცოდნის გაქტიურება კითხვებით:
რა არის ფაიალი?
რა ნაწილებისაგან შედგება ფაილი?
როგორ გავიგოთ რა ტიპისაა ფაიალი?
ფაილის გაფართოება რამდენი სიმბოლოთი აღინიშნება?
|
კითხვა-პასუხი
|
მთელი კლასი
|
5წთ
|
|
3
|
სხვდასხვა ტიპის ფაილებს და უნდა მოძებნონ შესაბამისობობები პიქტოგრამასა
და გაფართოებებს შორის
|
შესბამისობების დადგენა
|
ინდივიდუალური
|
5წთ
|
|
4
|
ახალი მასალის ახსნა
როგორ შევინახოთ დოკუმენტი სხვდასხვა ფორმატით
|
ინტერაქტიული პრეზენტაცია
|
მთელი კლასი
|
5 წთ
|
|
5
|
პროგრამა ,,paint-ის
გამოყენებით სურათის შექმნა და შენახვა სხვადასხვა ფორმატით
|
პრაქტიკული სამუშაო
|
წყვილებში
|
15წთ
|
|
6
|
ელექტრონული ფოსტის საშუალებით ნამუშვრების გადმოგზავნა. შედარება სხვდასხვა
ფორმატის ფაილებს შორის. მათ შორის განსხვავება.
|
პრაქტიკული სამუშაო
|
წყვილებში
|
5წთ
|
|
7
|
ამოცანა
ინტერნენტიდან LIB.GE ჩამოვწერეთ
PDF ვაჟა -ფშაველას ,, ფაილი და ჩემს კომპიუტერში არ ისხნება. რატომ არ იხსნება
აღნიშნული ფაილი და როგორ მოვაგვარო პრობლემა?
|
დასკვნების გამოტანა
|
მთელი კლასი
|
5 წთ
|
|
7
|
შეფასება
|
3
|
გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი შედეგები:
მსჯელობს ციფრული მასალის სხვადასხვა ფორმატს შორის განსხვავებაზე და მონაცემთა
შენახვისას შეარჩევს შესაფერის ფორმატს ( მაგალითად:
გრაფიკული მასალის შენახვისას JPG, GIF, BMP; ტექსტური მასალის შენახვისას : RT,FDoc.
საკოორდინატო ბადე მათემატიკა-ისტი
Комментариев нет:
Отправить комментарий